مساجد در اجرای برنامه های دهه فجر نقش محوری دارند
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'مرتضی طاهریان' روز چهارشنبه در نشست با جمعی از خبرنگاران كهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: اقدامات و برنامه ریزی های لازم برای برگزاری مطلوب و باشكوه برنامه های سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از سوی كمیته ستاد دهه فجر كشور انجام شده است.

وی بیان كرد: یكی از مهمترین اهداف برگزاری جشن ها و آیین های ایام الله دهه فجر شناساندن هر چه بیشتر انقلاب و بركات ارزشمند آن به آحاد مختلف مردم و بویژه نسل جوان است.

طاهریان اظهار داشت: برخی از اعضای كمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی كشور شامل ستاد اقامه نماز، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه است.

وی با اشاره به اینكه پیش بینی می شود در ایام الله دهه فجر امسال بیش از 100 هزار برنامه، مراسم و طرح در 35 هزار مسجد كشور برگزار شود، عنوان كرد: دو هزار و 500 مبلغ از سوی سازمان تبلیغات اسلامی كشور برای برگزاری آیین های سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب به مساجد اعزام شده اند.

طاهریان ابراز داشت: بمناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر امسال جشنواره 'مسجد پایگاه انقلاب اسلامی' در رشته های فرهنگی، هنری و مذهبی در مساجد كشور در حال برگزاری است.

طاهریان گفت: در ایام الله دهه فجر امسال یك هزار كانون فرهنگی و هنری مساجد، كتابخانه و مسجد تازه تاسیس در نقاط مختلف كشور مورد بهره برداری قرار می گیرند.

وی بیان كرد: هم اكنون 12 هزار و 230 كانون فرهنگی و هنری، 615 كانون تخصصی، 622 خانه نور، چهار هزار و 56 كتابخانه مخزن دار و شش هزار كتابخانه باز در مساجد كشور وجود دارد كه همگی آنها فعال هستند.

طاهریان اظهار داشت: 27 هزار مسجد در كشور هم اكنون طرح قرآنی تلاوت نور را اجرا می كنند.

وی عنوان كرد: كانون های تخصصی بازوان اجرایی دبیرخانه كانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ها هستند و هم اكنون در 25 رشته برای اعضا و افراد علاقه مند آموزش ارایه می شود.

طاهریان، با بیان اینكه 176 مركز فرهنگی دیجیتال در كنار مساجد كشور وجود دارد، ابراز داشت: در 10 ماه امسال 853 هزار جلد كتاب به كتابخانه های مساجد كشور اهدا شد و تا پایان سال جاری نیز 213 هزار جلد كتاب كمك آموزشی بین كتابخانه مساجد كشور توزیع می شود.

جانشین كمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی كشور افزود: با تلاش ها و برنامه ریزی های انجام شده دو هزار نفر از كتابداران فعال و نمونه كانون های فرهنگی و هنری مساجد كشور تا پایان امسال زیر پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

طاهریان گفت: یك هزار و 200 هسته پژوهش در مساجد كشور وجود دارد و حدود یك میلیون و 500 هزار نفر در كشور از برنامه های كتابخانه های مساجد و كانون های فرهنگی و هنری مساجد استفاده می كنند.

وی بیان كرد: تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب برضد كشور و ملت ایران روز به روز در حال گسترش است و به همین دلیل می بایست با تمام توان، ابزارها و امكانات علاوه بر دفاع به طور جدی با آن مقابله كرد.

وی عنوان كرد: به منظور آگاه سازی و آشنایی روزافزون نوجوانان و جوانان كشور با مقوله تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان تاكنون چندین دوره آموزشی در مساجد كشور برگزار شده است.

طاهریان ابراز داشت: حمایت های مادی و معنوی دولت از كانون های فرهنگی و هنری مساجد كشور و برنامه های آنان مطلوب و رضایت بخش بوده و انتظار می رود این روند همچنان ادامه داشته باشد.

مسوول دبیرخانه كانون های فرهنگی و هنری مساجد كهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: ایران تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تحت سیطره استكبار جهانی و شرق و غرب بود ولی امروزه به یكی از قدرت های برتر منطقه خاورمیانه تبدیل شده است.

حجت الاسلام 'رضا قاسمی' افزود: هم اكنون 50 هسته پژوهش در مساجد كهگیلویه و بویراحمد وجود دارد كه همگی آنها فعال هستند.

وی عنوان كرد: سالانه به طور متوسط دو تا سه كارگاه آموزشی در زمینه روش تحقیق در مساجد كهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود و هفته آینده نیز شهرستان كهگیلویه میزبان برگزاری یكی از این كارگاه های آموزشی است. ك/2

671/7535/681





:: برچسب‌ها: عروسی , دریاچه , برلین ,
:: بازدید از این مطلب : 440
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: